Världens bästa busschaufför

2010-01-11 / 20:04:49 / 0kommentarer

Dagen började med att Kicki ringer och väcker mig klockan halv tio för att berätta att någon ska komma och kolla på våran spis som är trasig, inte så jättekul med tanke på att jag somnade efter tre någon gång.. Ville inte sova medans han var här så jag tänkte att det är lika bra att gå upp och fixa i ordning sig men som vanligt så fastnade jag vid datorn och jag kom inte in i duschen förens runt tolv. 
Jag och Rebecka hade pratat om att jag skulle hälsa på henne i Tidaholm och kolla på hennes nya lägenhet. Bussen gick klockan ett så det var bara att klä på sig och sminka sig lite snabbt och sen iväg till Ica för att köpa inflytningspresent. Jag hade ändå rätt god tid på mig till bussen, vara inne på stationen tolv minuter i för att köpa en biljett. Problemet var att mannen som arbetade i kassan var sjukt seg och han lyckades inte hitta min tur på datorn, nästa buss gick 14.40, nästan två timmar senare. Enligt honom gick det inte att lösa på något sätt, inte utav honom iaf. Han informerade mig dessutom att det bara var kortbetalning på bussarna, toppen eftersom jag inte hade några pengar på kortet, bara kontanter. Jag lämnade den förbannade biljettförsäljningen och tänkte att det kanske går att köpa en sms-biljett, det funkar i Örebro iaf vet jag. Ställde mig för att vänta på bussen som jag skulle åka med och som inte fanns i systemet, samtidigt ringde jag Rebecka och klagade lite, eller ja mycket. När bussen väl kom förklarade jag situationen och frågade om det gick att köpa sms-biljetter, detta gick inte, bara på stadsbussarna. Men som tur var var detta världens snällaste busschaufför så han lät mig åka med till Skövde gratis, tusen tusen tack till honom! Ringde Beckis och vi bestämde att vi skulle träffas i Skövde och gå på stan lite så fick jag kolla på hennes lägenhet en annan dag istället. Var riktigt mysigt :)
Sen var det hem till Falköping igen, denna gången med bil. Har precis varit på Body Balance med Clara, love it! Det är så skönt och avslappnande, även fast det är riktigt tufft emellanåt. Ska fösöka gå lite oftare, gudarna vet att jag måste lära mig att slappna av...
Nu blir det nog lite film och sen time for bed :)





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:



Trackback



Tillbaka till startsidan


   1 2 3 4 5 6 789101112

   1 2 3 4 5 6 7 8 9 101112

   1234 5 6 7 8 910 11 12