Ingen vill veta vart du köpt din tröja

2010-04-13 / 23:56:00 Australien och USA 2010 / 0kommentarer
I torsdagskväll var det bowling (jag förlorade), biljard med red-necks, collegefest, köra vilse och flumma allmänt mycket som stod på programmet för mig och Jenny. Jag hamnade i en danstävling med Jennys kompis Dupree i ett av sororityhusen (?) på college. Jag var tydligen den första svensken som kunde dansa enligt honom och vi skulle avgöra vilket land som var bäst på dans, Sverige eller USA. Efter ett tag kom vi fram till att vi var lika bra. (Tack Matea för att du lärde mig ditt danssteg!!) Sen förökte vi hitta till en staty, The Vulcan, där man hade en grym utsikt över Birminham men efter diverse felkörningar så bestämde vi oss för att skippa den idén och åka hem istället.
På fredagen mådde jag kasst, hade ont i halsen och huvudet. Åkte ändå med Jenny till köpcentret och köpte mer kläder på Forever 21 <3 När vi kom tillbaka till huset däckade jag i hennes säng och sov i ca 4,5 timme. Klockan 22 åkte vi till 1 dollar movie och kollade på The Blind Side.
På lördag kväll var det utgång som gällde, eftersom jag fortfarande inte var helt frisk agerade jag chaufför. Först åkte vi till Jennys kompis Alla som också är au-pair. Sedan åkte vi till en bar innan vi begav oss till Zen, stället vi skulle till. vi stod och snackade med vakterna utanför i någon timme för det var en privatfest som höll på till olv, halv ett sedan var det öppet för allmänheten. Vi hittade några goa killar att hänga med. Var inte så mycket folk men det var kul ändå! Vi kom väl hem till huset framåt tre, halv fyra någon gång.
På söndagen åkte vi på Indy Grand Prix, det var riktigt häftigt! På kvällen åkte vi till The Vulcan, den här gången hittade vi faktiskt. Det var riktigt coolt att se hela staden breda ut sig nedanför en, alla lampor och allt.
Igår, måndag, var det barnpassning igen på dagen och på kvällen hade vi picknick nedanför frihetsgudinnan. "Det finns ju frihetsgudinnor lite överallt, NYC, Paris, Frankrike...", min smarta kommentar när jag såg Birminghams frihetsgudinna första gången. Vi skulle spelat spel också men det blev så kallt så vi åkte hem.
Det är väl ca 25 procent av allt vad jag har gjort. Har såå kul här och det är så underbart att träffa Jenny igen och lära känna den andra aupairen Josefin som kommer från Stockholm!
* Ingen vill veta vart du köpt din tröja
* I´m awesome
* My mom and Åsas mamma
* Team Sweden


Här kommer lite bilder...




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:



Trackback



Tillbaka till startsidan


   1 2 3 4 5 6 789101112

   1 2 3 4 5 6 7 8 9 101112

   1234 5 6 7 8 910 11 12