I can't discuss that with you

2010-04-25 / 23:39:31 Australien och USA 2010 / 0kommentarer
Senaste dagarna har spenderats i Washington DC med Karin och Caylin. Vi anlande framat eftermiddagen och efter att ha checkat in sa akte vi till en restaurang och kakade lite mat. Efter at tog vi en svang in till centrum for sevardheter, dvs Vita Huset, Lincoln Memorial m.m. Vi flummade runt ett tag och tog lite kort pa den stora pelaren som star mittemot Lincoln Memorial, minns inte namnet pa den nu. Sen tankte vi att ni skulle ta lite kort pa Vita Huset. Problemet var att det var massa stangsel pa grasplanen framfor sa vi fick noja oss med bilder lite langre ifran. Caylin gick fram till en sakerhetsvakt och fragade varfor det var stangsel dar och han svarade (med varldens allvarligaste ansiktsuttryck): "I can't discuss that with you". Vi borjade asgarva for det lat sa roligt och det gjorde ju inte att han blev gladare precis...
Det var sa vackert att kolla pa alla monument i morkret nar de var belysta med lampor. Vi gick till National WWII Memorial som ar tillagnat alla som kampade for USA under andra varldskriget. Det var sa fint, jag blev till och med lite gratfardig.
Dag 2 i Washington DC akte jag och Karin in till centrum sjalva for Caylin skulle halsa pa sin pojkvan. Vi gick till massa olika musem, bland annat Smithsonian National Museum of African Art, National Museum of Natural History, Air and Space Museum och mycket mer. Blev ett litet besok pa HM ocksa... Efter manga langa timmar av traskande akte vi tillbaka till hotellet och motte upp Caylin. Vi akte och kakade middag och sedan gick jag och Caylin till hotellets jacuzzi, inte helt fel!
Idag har vi kollat pa Lincoln Memorial, Jefferson Memorial, The Capitol, The Archives dar The Declaration of Independence finns. Sedan slappte de av mig pa mitt nya hotell dar jag ska bo en natt innan det blir hemfard till Sverige.

Lite kort resume dar om vad jag har gjort de senaste dagarna. Det gar inte riktigt att beskriva allt jag har sett man maste uppleva det sjalv! Har aven bestamt att jag ska aka tillbaka till Washington och kolla pa allt, vi kom fram till att man maste vara har minst en vecka for att hinna se allt, man kanske inte ens hinner pa den tiden! Finns iaf otroligt mycket intressanta saker att se och jag ar glad att jag har hunnit se nagra utav dem iaf.

Kanns lite sorgligt att detta ar sista dagen pa min resa, jag har upplevt sa oerhort mycket och jag har traffat mangder av nya, underbara manniskor. Men det ska bli lite skont att komma hem och traffa familj och vanner igen :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:



Trackback



Tillbaka till startsidan


   1 2 3 4 5 6 789101112

   1 2 3 4 5 6 7 8 9 101112

   1234 5 6 7 8 910 11 12