För jag har tagit studenten!

2009-06-06 / 21:52:14 / 0kommentarer
Studenten igår, bästa dagen någonsin! <3

Gick upp klockan halv sex och så var det full fart resten utav dagen, så att säga. Champangefrukosten hölls hemma hos familjen Bore och man kan verkligen kalla det frukost, mamma Bore hade gjort mackor och det fanns fil, yoghurt, flingor, kaffe och te, hon är tydligen hemkunskapslärare :) Efter den bastanta frukosten var det fotografering uppe på skolan. Där började även påhängning av rosor och diverse saker, jag fick bland annat en håv, en napp och ett par enorma, lila solglasögon (<3). Klockan tio började själva studentavslutningen i Odenhallen. Där bjöds det på sång, tal, stipendieutdelning och små moln i ballonger, hihi. Det bästa var när Hakar höll sitt tal, han var så duktig! Känslan när han sa: "Studenter, mössor upp. Studenter, mössor på!" är helt obeskrivlig! Det var dags att ge sig ut i regnet sen igen för sjungande, skrikande gång ned till torget där släkt och vänner väntade. Pontus hade skrivit en jättebra låt som vi sjöng i princip hela vägen ned. Nere på torget hängdes fler rosor och saker på min ömande nacke.

Jag hann åka hem en sväng innan det var dags att åka lastbilsflak på Ströget. Det var lite jobbigt att det var spöregn och hagel just då, men trots det hade vi hur kul som helst! Klockan fyra var jag hemma igen. Nästan hela släkten hade kommit från sina respektive håll och samlats i ett partytält hemma hos mig på Botvidsgatan. Några kompisar kom förbi och grattade mig också :) Det var verkligen trevligt att träffa alla och maten var hur god som helst. Fick massa presenter också, me like. Farmor och farfar hade en överaskning till alla barnbarn, vilket gjorde oss både ledsna och glada <3 Men mest glada!

Framåt åtta var det dags att bege sig hem till Samuel för förfest med världens bästa klass! <3 Verkligen hur trevligt som helst. Det blev sång, dans och prat, prat, prat i mängder. Klockan tolv var det dags att rikta blickarna och fötterna mot Plantis. Lisas pappa kom och hämtade oss så vi slapp iofs gå. Det var en himla tur att vi hade skjuts för när vi hade kommit halvvägs kom Jenny på att hon hade glömt sin studentmössa hemma hos Samuel så det var bara att vända. Sen kom jag på att jag hade glömt mitt leg hemma så vi tog en sväng förbi mig också innan vi tillslut, äntligen, anlände till Plantis. Det var verkligen hur kul som helst därinne, alla var så glada :)
Jag lyckades tappa bort min mobiltelefon, första gången någonsin, men Jenny tröstade mig och sa att det var dags att jag tappade bort något, att jag skulle vara glad ändå för vi hade fan tagit studenten! Som tur var hittade jag den igen genom ett under.

Efter världens trevligaste, bästaste, roligaste, underbaraste utekväll var det Valentino som var nästa stopp. Eftersom jag inte var särskilt hungrig kände jag inte för att köpa en egen pizza, istället gav jag Samuel 20 kronor i utbyte mot hans kanter. Problemet var att han försvann rätt snabbt, så jag snyltade lite på Sebastins pizza istället. Klockan tre stängde Valentino så jag gick hem till volleybollarna för efterfest. Det var lite folk från klassen där och även en lite vilsen teknikare. Efter att ha gått upp klockan halv sex på morgonen var alla väldigt trötta så jag Samuel, Pontus och Bore tog en taxi hem någon gång runt fyra.

Trots att vädret var helt kass på dagen (det sprack upp på kvällen som tur var) och trots att jag var döförkyld så kan jag inte ha önskat mig en bättre student! Det var så mycket bättre än vad jag hade föreställt mig, jag fick tillbringa nästan hela dagen med världens bästa männsikor <3 Jag kommer sakna dem så mycket! Men jag kommer alltid minnas alla galna saker som vi har gjort! Nu vill jag bara säga tack till alla mina klasskompisar och alla mina andra vänner för att de har gjort min gymnasietid till de tre bästa åren i mitt liv <3 Och sist men inte minst: Fy fan va vi är bra! :D




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:



Trackback



Tillbaka till startsidan


   1 2 3 4 5 6 789101112

   1 2 3 4 5 6 7 8 9 101112

   1234 5 6 7 8 910 11 12