Bra start!

2012-01-24 / 10:12:00 Vardag / 0kommentarer

Var nyligen hos en dietist för att få hjälp med mina magproblem och enligt henne ska jag äta 5-6 små mål mat om dagen, alltså frukost, lunch, middag och 2-3 mellanmål. Tyvärr är jag en person som väldigt ofta tar den enkla vägen i köket och gör något som är snabbt, lätt och i många fall inte så nyttigt för mig. Men nu ska det bli ändring på det! Var på Hajen i lördags och fyllde kylen, frysen och skafferiet med massa bra mat som samtidigt inte är så svår att göra :)
Till frukost idag blev det havregrynsgröt med linfrön, kanel och hallon samt ett glas Proviva Nypon. Har även gjort en smoothie på hallon, banan, yoghurt, vetekli och linfrön till ett av mellanmålen, blir morotstavar till det andra. Lunch blir en matlåda med pasta o köttbullar och ikväll ska jag testa att göra Power Pitas! Känns som att jag har fått en bra start, det viktigaste nu är bara att försöka hålla i det också ;)

Dagens frukost!





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:



Trackback



Tillbaka till startsidan


   1 2 3 4 5 6 789101112

   1 2 3 4 5 6 7 8 9 101112

   1234 5 6 7 8 910 11 12