Hunter Valley och Terrigal

2011-03-10 / 07:54:13 Resor! / 0kommentarer

Australien har ett väldigt fint vindistrikt, Hunter Valley, som vi besökte nu i veckan. När vi kom dit åkte vi först och kollade lite i affärerna i Hunter Garden innan vi åkte på en champangeprovning, eller mouserrande vinprovning. Jag tyckte att de var flesta lite sisådär, de sötare passade mig bäst i smaken. Där fanns det även en chokladbutik med massa god choklad, jag köpte chokladdoppade jordgubbar, mums <3
Sen åkte vi på en guidad tur på den äldsta vingården, där berättade guiden om hur man tillverkar vinet och vad det är som man måste tänka på när det gäller skördning, pressning, förvaring och så vidare. Det var väldigt intressant! Vi testade lite olika viner också men vi köpte inget. Däremot köpte vi jättegod ost på en ostfabrik, det var brieost som var insmord i aska, sååå gott!
Dagen efter åkte vi och köpte lite mer choklad innan vi åkte hem igen. Tydligen hade Tomas och Mona sett massvis med kängrur när de var där, men vi såg inga alls :/

Idag har vi shoppat lite på Erina Fair, ätit lunch ute, åkt till The Skillion i Terrigal och kolllat på utsikten och badat. Sen har jag packat allt också, vilket tog sin lilla tid. Imorgon blir det en tidig start, vi ska åka till Sydney och köra lite sightseeing innan det är dags att sätta sig på planet tillbaka till Sverige igen..
Jag kommer verkligen sakna detta underbara land, men det ska ändå bli skönt att komma hem till vardagen och träffa alla vänner och få lite rutin på vardagen igen. Jag vet ju att jag kommer åka tillbaka till Australien i framtiden så det är inte hej då för alltid!!

Over and out!





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:



Trackback



Tillbaka till startsidan


   1 2 3 4 5 6 789101112

   1 2 3 4 5 6 7 8 9 101112

   1234 5 6 7 8 910 11 12