Mitt liv de senaste dagarna

2010-09-01 / 08:38:42 Vardag / 0kommentarer
Har haft så mycket för mig de senaste dagarna så jag har inte hunnit skriva men här kommer iaf en uppdatering :)

Lördag - Kom hem till Falköping runt två och överraskade delar av min familj som inte ens visste att jag skulle komma, en liten rolig suprise. Pratade med pappa och Kicki, och lekte lite med Lovisa och Andreas. Kicki skulle på Wrågårdskalaset på kvällen och hon höll på och fixade iordning sig, hon skulle klä ut sig till Sandy i Grease. Det blev riktigt bra! Lyckades givetvis inte få med mig min kamera så jag har tyvärr inga kort..
På kvällen kom grannen Micke över med Hugo och Viktor eftersom tjejerna hade förfest hemma hos dem. Vi gick allihopa till Gondolino och åt middag, väldigt trevligt!

Söndag - Min älskade Lovisa fyllde 11 år så det var firande av henne på morgonen. Kalaset var senare på eftermiddagen så jag och Kicki hann kolla på en utav Andreas fotbollsmatcher, den blev oavgjord men det är ändå ett bra resultat eftersom det var mot IFK. Kalaset var trevligt och Lovisa fick massa fina presenter.

Måndag - Jag hade en sån himla tur med hemresan, slapp betala tågbiljett eftersom farmor och farfar skulle åka mot Varberg. De skulle egentligen kommit förbi hos mig på tisdagkvällen men det passade så bra med måndagen istället så jag fick skjuts hela vägen hem :) Farfar hade fixat en ny kyl och frys till mig eftersom den jag hade var så liten, fick nästan inte plats med något alls! På kvällen flyttade tjejen som ska bo under mig in, Madeleine heter hon, verkligen hur trevlig som helst! Vi bjöd upp henne på pizza så fick jag lära känna henne lite bättre också. Det visade sig att vi ska gå samma utbildning, hur stora är oddsen liksom! Det känns så kul att ha fått min första kompis i Varberg :D

Tisdag - Dagen började med att jag vaknade en timma för tidigt, skräll att jag inte kan sova, men det var rätt bra ändå så slapp jag känna mig stressad. Klockan 8 var det dags för mig och Madeleine att börja gå mot skolan. När vi kom fram var det först ett informationsmöte för alla programmen, därefter var det fika och sen hade vi information om Event Management-programmet. Det verkar vara en så oerhört rolig utbildning och jag tror att jag kommer att trivas ypperligt! Efter att dagen var slut tog några av våra 2:or med oss till en gräsplätt vid fästningen och lekte lära-känna-varandra lekar, hur kul som helst och verkligen ett bra intiativ! Efteråt gick vi till Cheers and Beers som är puben som studenterna hänger på. Riktigt bra första dag i skolan! :D




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:



Trackback



Tillbaka till startsidan


   1 2 3 4 5 6 789101112

   1 2 3 4 5 6 7 8 9 101112

   1234 5 6 7 8 910 11 12