Helgen som gått

2010-10-19 / 09:16:38 / 0kommentarer

Full fart hela tiden!
I fredags var jag Matte/NO-vikarie för en 7:a och 8:a på en skola här i Varberg idag. De ringde till vår studentförening och undrade om det var någon som ville ha ett litet extra jobb, jag nappade direkt eftersom jag har velat bli lärare och gillar att lära ut saker. Tror dock inte att jag vill det efter idag, hehe. Lärare ska ha stor eloge att de orkar med det! Jag höll två mattelektioner med 8:orna, första klassen gjorde ingenting medans den andra klassen var riktigt duktig :) Sen skulle jag ha 7:an i NO... trodde verkligen att jag skulle smälla av! De satt inte still en sekund, de pratade hela tiden, spelade spel på sina telefoner, gömde sig i skåp, satte igång en dusch som de har där i nödfall vid experiment så att det kom massor av vatten på golvet (!), kastade runt rullar av toapapper och lyssnade inte på mig överhuvudtaget! Kändes som att man var lärare för en dagisklass. Men tydligen så är de den värsta och stökigaste klassen på hela skolan, no shit Sherlock! Kan ju lugnt säga att jag var heeelt slut efter den arbetsdagen, var nästan värre än ett 10 timmars pass på Donken! På kvällen var det iaf utgång på Oscars. Vi hade förfest hos Maria i hennes nya lägenhet :) Riktigt go förfest! Oscars har väl varit bättre men ändå helt okej, tror att jag var lite för trött egentligen.
På lördagen tog jag och Madde en sväng in till stan för att äta frukost/lunch, Maria mötte upp oss för att ta en fika. Problemet var bara att det var smockfullt på alla fik i hela stan, så vi gick till Ica och köpte bullar och gick sedan till Maria istället, mycket mysigare :) Terese kom på besök från Göteborg på kvällen. Tanken var att vi skulle ha räk- och filmkväll, vi åt visserligen räkor men någon filmkväll blev det inte. Vi taggade till och bestämde oss för att det var fest en kväll till, hehe :) Det gjorde även Corinne när hon hörde att vi skulle ut så hon kom också in till Oscars. Sjukt kul kväll!
Söndagen var en göra-ingenting-dag typ. Vi satt i pyjamas till tre ungefär, sen blev det en sväng till Längan för att kolla lite på Hipp Hipp och så hem igen för att ha den något försenade filmkvällen :)
Riktigt go helg!!





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:



Trackback



Tillbaka till startsidan


   1 2 3 4 5 6 789101112

   1 2 3 4 5 6 7 8 9 101112

   1234 5 6 7 8 910 11 12