Aussie here I am

2010-03-02 / 04:50:13 Australien och USA 2010 / 0kommentarer

Jag kom fram till Sydney runt sju pa lordagmorgonen. Tog en liten stund att ta sig ut for det var nagot problem med mitt visum, men det loste sig som tur var. Sen skulle man ga igenom tullen ocksa och det tog sin lilla tid. Australienarna ar sa nogranna nar det galler vad man tar in i landet eftersom det i varsta fall kan forstora det speciella, kansliga ekosystemet som de har har. Till slut var jag antligen igenom och jag fick syn pa Bob och Sue som stod och vantade pa mig. Var sa roligt att traffa dem igen! De ar verkligen helt underbara manniskor. Vi tog taget till Gosford och akte sedan med bil till Avoca Beach. Efter en underbar dusch och mat sa kande jag att det var dags att fa nagra timmars somn, jag slocknade pa tva roda sekunder. Pa eftermiddagen/kvallen akte vi till Sydney for att titta pa en friidrottstavling. Nagra av Australiens basta idrottare ar med dar, bland annat Dani Samuels (diskus) och Steven Hooker (stavhopp). Pa hundra meter deltog tjejer och killar som har forlorat tillexempel en arm eller ett ben. Det var riktigt coolt att se idrottare som sprang med ett riktigt ben och ett konstgjort, specialtillverkat ben. Det ar sa starkt av dem att faktiskt trana sa hart att de kan stalla upp i en sa stor tavling.

Dagen efter akte vi till Sandra och Adam for att fira Bob som fyllde ar for en vecka sedan, lite drygt. Det var riktigt trevligt. Sue's syster Trish kom ocksa dit. Efter lunchen akte jag, Sandra och barnen Phoebe och Ayrton till stranden for att bada. Var lite kallt i vattnet for solen var inte framme och det blaste ganska mycket men efter ett tag blev det riktigt skont. Vi snorklade lite ocksa men man sag inte sa mycket eftersom inte solen var framme och lyste upp vattnet. Senare pa kvallen borjade det regna och det regnade hela nasta dag ocksa. Jag passade pa att aka till Erina Fair, ett stort kopcentra med hur manga affarer som helst. Jag kopte en vaska, en fotboll och lite andra saker som jag behovde. Hade tankt fixa ett australienskt nummer men jag var tvungen att ha mitt pass med mig sa jag far ta det en annan dag istallet. Efterat foljde jag med for att titta pa Phoebes balettlektion. Egentligen far man inte vara med och titta men eftersom jag ar fran Sverige sa var det okej. Phoebe ar superduktig och de har precis borjat med skorna med sma traklossar i, sag inte sarskilt skont ut, points heter det har vet inte riktigt det svenska ordet. Pa kvallen foljde jag med Bob och Sue till en Club for att ata middag med nagra av deras vanner. Var sa roligt, alla var mellan 65 och 80 ar och de var sa roliga, skamtade hela tiden. Det var en kvinna som gav massa forslag pa snygga pojkar som hon tyckte att jag skulle traffa. Haller pa att bli bortgift redan de forsta dagarna :P Alla var valdigt trevliga iaf och nagra hade till och med varit i Sverige :)

See you later alligator ;)
xo

(Ps. Jag hatar att skriva pa det har tangetbordet eftersom inte alla bokstaver finns!)





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:



Trackback



Tillbaka till startsidan


   1 2 3 4 5 6 789101112

   1 2 3 4 5 6 7 8 9 101112

   1234 5 6 7 8 910 11 12