Off she goes

2010-02-28 / 11:09:13 Australien och USA 2010 / 1kommentarer
Heathrow, London, England. 19.00

 Resan startade 03.15 fran Falkoping. Pappa korde mig till flygplatsen, Landvetter, for att vinka av mig. Var tvungen att checka in i en inckeckningsmaskin, allsta inte en disk med en riktig manniska bakom. Blev givetvis fel men vi fixade det nar jag checkade in baggaget. Jag och pappa at lite frukost innan det var dags for mig att ga igenom sakerhetskontrollerna. Var inte alls kul att saga hej da till pappa, borjade sjalvklart grata men det ar forsta gangen som jag ar ifran pappa sahar lange sa det var inte sa konstigt att jag blkev ledsen. Han ar verkligen varldens basta pappa och jag vander mig alltid till honom nar det ar nagot jag undrar over. Det kanns sa konstigt och ensamt nar han inte ar i narheten.

Jag kollade lite i taxfreen och sen var det dags att bege sig till gaten och stiga ombord pa planet. Jag var helt slut sa jag somnade nastan pa en gang, sov iofs inte sarskilt djupt men lite mjer utvilad blev jag iaf. Ca en timma och 40 minuter senare landade vi pa Heathrow och jag befann mig pa Storbrittanisk mark for forsta gangen i mitt liv. Nar jkag val var av planet skulle jag forsoka hitta till Etihads informationsdisk, vilket inte var det lattaste! Jag riiade omkring i ca 20 minuter och fragade alla mojliga om vagbeskrivning. Val framme vid infodisken fick jag veta att jag inte kunde fa mitt boardingkort an, tidigast var typ t5jugo i fem. Sa det var bara att borja nasta letande, namligen efter transporten som skulle tya mig till Victoria dar jag skulle mota Erik och Elin. Jag pratade med en riktigt trevlig ovh artig informationsvard som berattade hur jag skulle aka. Jag lyckades kopa en biljett och hitta till ratt tag och efter ca en timma (en evighet tyckte jag) kom jag fram till ratt station. Till slut lyckades jag hitta Erik och det var sa kul att traffa honom igen for forsta gangen pa 6 veckor. Elin kom till stationen sen ochsa och jag kande inte igen henne forst for hon hade klippt av sitt har. Var verkligen snyggt!
Eftersom jag aldrig har varit i London tidigare sa skulle Erik och Elin visa mig runt sa jag fick se lite sevardheter och sadant. Jag sag The London Eye, Big Ben, Buckingham Palace, Trafalgar Square, China Town, Picadilly Circus och mycket mer. Som den turist jag faktiskt var skulle jag givetvis ta kort pa allt. Jag var och kollade i affarerna som Erik och Elin jobbar i. Eriks affar (dar han ar store model) var det valdigt morkt och hog mjusik sa det kandes som ett diskotek. Det fanns folk som hade som jobb att spruta parfym pa alla kladerna sa att de har en speciell doft och nagra som stod och halsade alla valkomna och sa hej da nar man gick dar ifran. Verkligen coolt, fast lite sjukt ocksa, men mest coolt ;) Affaren dar Elin ska jobba ar ocksa cool, allt ar sa genomtankt med all interior och alla mobler. Det var som att ga in i en sagovarld som var tre vaningar hog. Det haftigaste var en vagg som var tre vaningar hog och som bestod av hundratals, kanske tusentalts levande vaxter!

Alldeles for stnart var det dags att bege sig till flygplatsen igen. Jag var helt slut men jag lyckades halla mig vaken pa taget till Terminalen och de fyra timmarna som jag vantade innan det var dags att stiga ombord pa planet. Darefter var det dags att aka till Abu Dhabi i Forenade Arabemiraten. Ska bli valdigt intressant att se hur det ser ut dar.

An sa lange har resan gatt relativt smartfritt, hoppas att det fortsatter sa :)
Puss och hej, leverpastej (som ar nagot som jag kommer sakna)

Va skönt att det gått så bra, vi fortsätter hålla tummarna för att det håller sig hela resan igenom. Saknar dig som sjutton. Kram kram

2010-02-28 17:33:19



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:



Trackback



Tillbaka till startsidan


   1 2 3 4 5 6 789101112

   1 2 3 4 5 6 7 8 9 101112

   1234 5 6 7 8 910 11 12