Dan före dopparedan

2010-12-23 / 23:00:17 Vardag / 0kommentarer
Igår var jag hemma med två barn istället för ett, fast båda två var friska som tur var :) Jag pluggade hela förmiddagen, skräll! Fast sen på eftermiddagen blev det filmtittande, först Shrek - nu och för alltid och sedan Prinsessan och Grodan. På kvällen gick vi till våra grannarna på glöggfest, det var riktigt trevligt och våra grannar är verkligen helt underbara!
Idag är det dan före dopparedan och det har inneburit julfixande till hundra procent. Städning, matlagning, sista julklappsinköpen och julklappsinslagning. Jag och Gabriella åkte iväg en "snabbis" till stan, hon skulle köpa pannband och så skulle vi förbi apoteket en sväng också. Problemet var bara att resten av Falköping också skulle till stan så det tog en evinnerlig tid att hitta parkering, åkte runt i typ en kvart, tjugo minuter innan jag hittade en! Själva inköpen gick rätt snabbt och smärtfritt ändå men sen skulle jag ta mig ifrån stan, och fastnar i en uppförsbacke på väg ut från parkeringen, lyckat! Med lite hjälp av några snälla förbipasserande kom jag till slut iväg. Då fick jag den brilljanta idén att när jag ändå var ute och åkte kunde jag handla det sista på Ica PA.s istället för det Ica som ligger vid oss. Hade dock inte tänkt på den extremt minimala parkeringsplatsen de har där, men jag lyckades faktiskt få en hyfsat bra plats utan att köra på någon annans bil.. Efter den "snabba" svängen på stan var det bara att fixa det sista och sen anlände farmor och farfar och Kickis föräldrar. Vi har haft det riktigt mysigt med massa god mat och Bingolottos uppesittarkväll. På 18 lotter lyckades vi vinna två stycken nya lotter, helt otroligt egentligen! Men det var mysigt att alla satt och umgicks.
Nu är det dags att gå och lägga sig och invänta tomten :)






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:



Trackback



Tillbaka till startsidan


   1 2 3 4 5 6 789101112

   1 2 3 4 5 6 7 8 9 101112

   1234 5 6 7 8 910 11 12