Minnen kommer fram

2009-05-27 / 21:27:10 / 4kommentarer
Sitter här med mina naturböcker och pluggar inför det sista provet som jag ska ha någonsin under gymnasiet. För om nio dagar tar jag studenten!
Känner blandade känslor inför detta, det ska bli väldigt skönt att inte ha något att pugga till på ett, två år, vem vet? Samtidigt försvinner känslan av trygghet, att veta att man ska gå upp varje dag och gå till skolan och träffa alla vänner och gå på lektioner och så vidare. Kommer kanske inte sakna lektionerna överdrivet mycket men att kunna träffa sina vänner och vara på ett ställe som känns hem, det kommer jag faktiskt sakna. Och jag kommer defintivt sakna min klass, alla galna upptåg vi haft och hur vi har gjort vissa lektioner så mycket roligare än vad de egentligen är. Speciellt kemi-lektionerna kommer bli saknade, när Åsas nasala dialekt-skiftande föreläsningar dränks av Hakar och Jennys vilda diskussioner. Hela klassen, i princip, får ta del av deras ämne att prata om för dagen. Särskilt jag och Samuel som hade (o)turen att hamna precis framför dem, hehe.


Vattenbalongs kastning på en kemi-labb

Jag kommer sakna våra utflykter som vi har haft, när vi åkte till Universeum och Göteborgsposten i ettan. Universeum var dagens höjdpunkt så att säga. Och när vi var på exkution (?) med Lars Theng och vi vandrade runt och kollade på träd, stenar, löv, mark, vatten, insekter och allt vad det nu var. Trots att det kanske inte var världens roligaste syssla så gjorde vi att det blev roligt. Vad har vi mer gjort? Jag tror att vi var och besökte en trädgård som någon gammal man hade anlagt utanför Floby, vi gjorde något mer men inte minns jag vad det var, jo det var något kemiaktigti Alingsås,eller? Vi har varit i Göteborg ytterligare en gång, då var det museum och labratorium som besöktes. Inte trodde jag att Lagergren kunde förespråka krigshjältar på ett så övertygande sätt. På vägen tillbaka förgyllde den engagerade Kanon gänget-medlemen, Philip vår färd med ros-försäljning längst bak i bussen.


Utflykt till Göteborg i trean

Jag kommer sakna våra klassfester, då det var pizza, allsång och dygning (för några) som gällde. De flesta av oss hittade dock någon soffa att sova skavfötters på. Måste säga att när tre personer sover inne i ett litet tv-rum blir det aning varmt, men inte brydde vi oss om det! Det är nu när studenten närmar sig som man börjar ångra att man inte gjorde fler saker tillsammans, att vi inte hade en wild-and-crazy klassfest varje vecka eller i allafall varje månad, för det var ju alltid så roligt. Jag kommer definitivt tänka tillbaka på de här tre åren som en bra och rolig period av mitt liv. Nv3a kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta <3


Klassfest hos Camilla


Klassfest hos Philip


Puss på alla mina galna klasskompisar <3

Åh, nu fick jag också massor studentkänslor och minns tillbaka på de senaste tre åren!

2009-05-28 01:02:34

BAAAh, Love till Nv06a!!

2009-05-31 13:56:33

Åååååh, Lovelovelove på våran älskade klass! Snälla låt oss ta vara på sista veckan nu :D <3

2009-05-31 14:51:44
Emelie

Jag vet! Äkta kärlek helt enkelt <3 Tycker jag verkligen!! <3<3<3

2009-06-02 10:35:13



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:



Trackback



Tillbaka till startsidan


   1 2 3 4 5 6 789101112

   1 2 3 4 5 6 7 8 9 101112

   1234 5 6 7 8 910 11 12