Vilse i Skövde, igen

2009-12-15 / 12:04:17 / 0kommentarer
Ibland hatar jag Skövde, iaf när man ska försöka hitta till saker. Det är ingen logik alls när det gäller gator och flera utav dem har inga skyltar så man vet inte vilken gata det är man befinner sig på. Skulle hämta våran bil idag och jag hade skrivit ut en karta från nätet då jag inte visste vart stället låg. Kom till Skövde centralstation och tog fram mitt lilla papper med vägbeskrivningen. Jag började följa anvisningarna och det börjar med att den gatan som jag ska svänga in på inte finns någonstans, eller den fanns väl där men det var inte skyltat, bra! Fortsatte istället rakt fram på en väg som såg ut att leda till rätt plats och jag lyckades till slut hitta rätt, efter diverse felsvängar. Den promenaden tog cirka en timma (hade tagit fem minuter med bil), verkligen kul när man har träningsvärk i varenda muskel på hela kroppen.
När jag väl lyckats få bilen ska jag hitta ut ur Skövde också. Första försöket lede mig på vägen mot Töreboda, lite fel, så jag fick göra en u-sväng mitt bland allt snöslask. Jag gjorde det ända säkra och ringde pappa som fick guida mig tills jag hittade ut ur denna förvirrande stad.
Nu är jag hemma, tack och lov. Dags för lite städning och sen blir det fika med Emelie :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:



Trackback



Tillbaka till startsidan


   1 2 3 4 5 6 789101112

   1 2 3 4 5 6 7 8 9 101112

   1234 5 6 7 8 910 11 12